Friday, July 4, 2008

Napie @ MMHE (Malaysia Marine and Heavy Engineering)

Tanpa disedari, sudah 8 bln aku kat mmhe ni.. byk juga kenangan slama aku keje kat sini.. tp aku terpaksa mengambil keputusan untuk berhenti berkerja dan beralih ke GPS (Global Process System).. Maka, tanggal 3 Julai merupakan hari terakhir aku berada di MMHE..

Kenape berhenti?? itulah soklan yg slalu ditanya.. tp aku sendiri tak kasi jawapan yg tpat kenape aku nk berhenti.. kang byk plak ditanya.. ada juga ckp baru jumpa dh nk benti.. tuh sbb korang lmbt sgt masuk yo.. byk juga faktor2 yg mempengaruhi keputusan aku nk benti..

1) mmg btol ape yg kak aziah tulis.. mau dekat2 gan tunang ku tersyg.. sejak tunang aritu xpenah lagi jumpa.. pasni boleh la jumpa tiap2 hari.. smpai project director pun tau.. hahaha.. btw bila dua2 dh dkt2 senang skit nk buat persedian tuh kawen.. penyediaan barang tok majlis dan juga selepas kawen.. duduk kat pasir gudang susah nk p kl.. lg pun aku xtahan duduk dlm bus lama2..

2) dok kl senang skit nk balik kampung.. nk uruskan ape2 yg patut.. nk daftar itu ini.. nk kene hantar barang balik.. nk kene tgk2 barang.. nk cari mak andam.. sume nye nk kene blk kmpung.. so, kat kl lg mudah dari kat pasir gudang...

3) peluang tok kuar dari pasir gudang.. act aku mmg nk sgt berkerja kat kl.. bina family kat sini.. ingatkan tak dpt keje kat gps.. sbb dpt panggilan pun selepas lbh sbln interview.. itu pun aku dh byk kali buat follow up call.. smpai give up.. tp syukur juga dpt.. pk2.. nape nk aku tolak.. sekurang2 nye dh dpt kat kl.. kalo nk cari keje lain kat kl pun dh senang nk dtg interview.. nnti kalo dh lama sgt dok pasir gudang jd selesa plak.. smpai xpk nk cari keje kat kl..

4) Gaji kot.. bila nk benti aje mesti kejo gaji yg lbh beso.. act, mmg kat GPS dpt gaji yg lagi lbh.. tp bila dikira2 xde beza sgt pun.. cuma dptla pemenent.. bkn lg pendatang.. benefit yg gps bagi ok juga.. lg pun mesti kene keje kat luar.. jawatan pun project engineer..

5) keadaan YO yg xmenentu.. tahla.. dh xske sgt gan environment keje kat yo.. macam2 perangai ade.. kene pi team building lg ni.. huhu.. certen person yg aku tak puas ati juga.. tp xde la smpai mmbenci.. buat ati sakit aje.. baik buat tak tau aje..

6) flip-flop.. hehehe.. cam kerajaan melaysia juga.. seperti yg tertulis dlm blog che det.. pening dok pk ape org atas2 nk buat.. keputusan depa.. org chart pun tuka2.. byk tol bos aku.. haha.. kene buat keje yg xsepatutnye..

7) tiada jaminan kerja.. nk kearah implementation team.. bkn buat paper aje.. tp paperwork senang aje.. asik buat financial analysis.. kadang2 bes juga.. cuma aku nk lebih ke arah implement project.. dok site.. berdasar kan org chart.. aku kene buat planing aje.. mmg xde jaminan aku leh p site.. set2 M&E tok site pun dh penuh.. aku xdiperlukan pun..

8) nk selamatkan diri.. hahaha.. paperwork tok fab #4 tuh bkn ade org tsd dan e&c aprrove pun.. dan2 cik halim siapkan paper dan tender out.. lg pun depa payah nk hadir.. pastu nk award pun payah.. kawasan tuh dh le pack.. taktau la camne nk start project.. hehe.. gudluck la korang.. blasting and panting plak.. aku takut.. bila siap nnti power ade ke tak.. haha.. nnti xleh nk operasi plak... malu aje.. isk2.. baik aku blah dulu.. tgk dari luar aje.. ape yg akan terjadi.. hehehe

9) tawaran keje menarik.. jawatan project engineer.. xtau la cmne keje nye.. tp dari jd ok aje... skrang ni tertanya2 kene handle pojek ape.. tah2 kene anto kat mmhe plak.. taula aku ade pengalaman keje kat mmhe.. hehe.. gps ade yard kat dubai dgn batam.. ok gak dpt p sana.. lagi ni company oil and gas.. leh keje sungguh...

hmm... byk juga sbbnye.. aku rasa skit aje.. btw takde niat nk sakitkan sesape.. iklas dari aku.. dgn perkembangan terbaru kat yo.. maken aku xsanggup nk keje kat yo.. walaupun ramai gadis2 yg baru masuk yo.. :D

kesempatan ni.. nk ku ucap terima kasih kat sume org.. maaf kalo terasa, termkn dan terminum, terkutuk, tersakitkan hati.. btw aku ni ske cakap lepas dan ckp open.. no hipokrit... lagi pun aku ni jenis yg xmudah amik ati.. kecuali org yg aku syg yg ckp..

panjang sgt ni.. so noktah ajelah.. jumpa lg kalo ade rezeki.. xpun bln 5/6 thn dpn.. majlis kawen aku.. :D

Assalamualaikum wbk.

2 comments:

sarahtebuan said...

awalnye jemput panggey makan kenduri :P

Unknown said...

hehehe.. saje jempt awal.. tp kalo awal sgt dilupakan org.. :D